torsdag, december 02, 2010

Skrållan!!! :)


Medan jag väntar på Micka som ska äta med mej så kan jag ju skriva lite om hennes tokiga söta KATT!!!

Hon sov hos mej natten till igår.
Micka har roat oss med historier om denna lilla katt hur hon vill leka mitt i natten eller tigger mat på konstiga tider...

Jag har också sett när hon får "spel" och springer som tokig genom ett rum och sen tvärbromsar bl.a!

Men denna första natt hos mej uppförde hon sej EXEMPLARISKT! :)

Kröp ner till mej och sov så gott!
Inte en enda gång väckte hon mej!
På morgonen när jag gick upp reagerade hon inte överhuvudtaget utan väntade till jag lagt upp mat till henne och ropade "kisskisskiss" ni vet...
Inte förrän då sträckte hon på sej och orkade gå upp och komma ut till mej i köket...

Inatt skulle då Micka sova här för hennes lägenhet luktar målarfärg, mitt i natten vaknar jag av att Skrållan anfaller mina ben!!!!!!
Hon "kloar" mej och vill leka!!!

Mitt i natten!!! Vad tänker en katt då???????
Matte hade hon minsann inte tänkt väcka - men det gjorde jag istället!!! Skrek nånting om "va fan gör du kattjävel!!!!!" (ursäkta svordomarna...;)

DÅ vaknade matte!!!:):):)

Sen vaknade jag lite senare av att hon spatserade precis vid mitt ansikte...skulle bara kolla lite vad jag har på mitt nattduksbord...

Här passar det bra med lite "Simons cat"

Kolla in den - jättelik Skrållan!!!;););)

Hejsvejs!

1 kommentar: