söndag, mars 08, 2015

Laxpasta med broccoli & curry

Hej hopp!

Inte var dag jag skriver nåt här i bloggen precis... Men ofta när jag lyckats med maten som jag till 95 % lagar "på måfå" så tänker jag att jag ska lägga in recept här så jag kommer ihåg... men oftast kommer jag inte ens ihåg det! Att skriva in recept alltså...

Idag blev det så jäkla gott så jag bara MÅSTE skriva ner det! Vet ju iaf att Måns använder min blogg ibland när han ska laga mat :) Och jag själv... ;)

ca 3 portioner

Stek ihop
2 portionsbitar lax
broccoli
bladspenat
salt, peppar
curry
vitlök (hade 3 klyftor i men det är ju en smaksak)

Tillsatte creme fraiche ca 1 ½ dl + en skvätt vitt matlagningsvin

Tillsätt några körsbärstomater i halvor

Låt detta puttra ihop
Vänd ner i kokt pasta
Servera en god sallad till

Mumsigt som bara den! :)

2 kommentarer:

  1. Hejsan, roligt att "se" dej här igen! Hoppas allt är bra. Lite mattips tas alltid emot. Ibland tryter inspirationen....
    Ska absolut testa detta.
    ha det så gott och njuuut av Våren!
    kram! // kusin Lena

    SvaraRadera
  2. Låter så gott så jag blir hungrig - jag som har fått gryta på gås av min man ❤️
    Supergod var den ��
    Mimmi

    SvaraRadera