söndag, februari 03, 2013

Innas Kyckling med Bacon & Tomat

Måns ringde häromkvällen och ville ha lite tips om mat, då sa jag till honom att jag har en del recept i min blogg!
Samtidigt kom jag på att jag blivit urusel (passar ju när man som jag heter Ursula i andranamn...) på att uppdatera min blogg!!!

Så nu ska jag skärpa till mej!

Här följer ett recept på en jättegod kycklingrätt som jag hittade på för ett par år sen, eftersom jag oftast lagar mat lite "på måfå" så får ni inga mått!
Iaf inte denna gången!

Laga efter smak helt enkelt! ;)



Sätt ugnen på 225 grader
Lägg kycklingfileér i en ugnsform, salta och peppra
Lägg på bacon i skivor eller småbitar
In i ugnen tills baconet fått färg (ca 10-15 min)
Lägg färska tomater i bitar och småskuren purjolök vid sidan om kycklingen
Blanda lätt creme fraiche med sambal oelek och klicka över
In i ugnen igen och grädda färdigt, ca 30 - 35 min


Vill man kan man även strö över riven ost!

Smarrigt med en god sallad, pasta, ris eller bulgur till (också det efter smak såklart!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar